Thursday, January 27, 2011

Puaka Jentayu


Satu  malam, gua tido rumah member gua... Gara2 study sesame untuk hadapi exam STPM. Cam biasala, masa dekat-dekat exam baru kelam kabut cr nota... Cari fakta... Cari topik nak baca. Baca punya baca, kepala otak makin tersumbat... Automatik le bijik mata jadi tak tentu arah.... Tido la ubatnya....

Tutup buku terus baring,... Panggil member join tido.. Terus dia datang.. Rupanya, dia pun sama gan pragai aku, patut la jadi member sekepala.  Lampu terus dipadam, nafsu untuk tido time tu amat tinggi dan mengatasi nafsu laparku. Entah mengapa. Last2 tetido tanpa dengkuran.

Mata dah hampir terpejam... Dalam separa sedar, tubuh gua ditindih dengan benda yang berat. Tp bukan disamakan dengan batu... masih lagi dapat bernafas... Hanya tangan tak leh nak gerak, kaki tak dapat nak goyang, dicubanya aku menerajang member aku agar membantuku, tapi hajatku tidak kesampaian...................

Gua buka mata slow2.. Syukur.. Mata dapat ku buka... Dihadapanku... Ku perhatikan sekujur tubuh tinggi, sasa dan berbulu... Tapi wajah tidak kelihatan... Makhluk menatang apakah ini ??? 

No comments:

Post a Comment