Wednesday, February 9, 2011

Di bUai LenA, di gerTak saKit


Pada 7/2/2010, tepat pukul 12.20, tubuh gua terbaring kat tilam dengan keadaan baring…. mata semakin berat, lalu tertido… sedang asyik melayan mengantuk… last2 gua ditindih dengan seekor/seorang makhluk…. Pada firasat gua, makhluk tu ialah golongan jin ataupun setan..…

Badan gua dah x dapat nak gerak…. Syukur, mata gua dapat buka. Hajat yang tersirat dihati gua ingin melihat wajah sebenar makhluk yang suka suki tindih gua.. “aku mahu lihat wajah ko…. Aku nak tgk muka ko……”, bisik hati aku bersungguh-sungguh. 

Hah!!! …. Bentuk makhluk yang berada dihadapan mataku dapat gua lihat…. Bentuknya kelihatan lutsinar.. Tapi kelihatan berbentuk…. bentuk…. wajah…. diperhatikan…..… semakin jahat perlakuannya padaku… 

“Ya….Ya….Allah.. Selamatkan aku…., bantulah aku Ya Allah….”, bisik hatiku…. Tanpa ragu-ragu, gua mengangkat jari telunjuk, dan melafazkan syahadah… “Lailahaillah, Muhamadu rasulullah”: Tiada Tuhan Melainkan Allah, Nabi Muhammad itu Pesuruh Allah”,  mulat gua terketar-ketar melafazkan kalimah syahadah…

Gua kumpulkan sepenuh tenaga, beserta dengan keyakinan bahawa kehebatan Allah tiada tolok bandingnya…. Tangan gua dapat diangkat… lalu menepis si makhluk tu dgn sekuat-kuatnya… dengan serta merta, jantung gua berdegup kencang….  Dup……dap….dup…dap…. Terasa seperti satu ikatan kemas / kuat telah berjaya diputuskan……

Gua terus bangun,.. Dan ambil wuduk…… tidur disertakan dengan bacaan ayat suci Al-Quran, Surah Al-Hashr (ayat 21-24). Sekian…..

No comments:

Post a Comment